Widukindo (My Taunus 17M P3) Argentina

  • I restored it with a lot of effort and love but it was very difficultous to me.


    [size=medium][size=small]I' kept original shapes, respecting pre cross flow engine 1700cm3 but with a lot of tricks for a lot of power.[/size][/size]


    [size=medium][size=small]Connecting rods, cranckshaft, pistons, flywheel all made of forjed steel, race camshaft, bigger valves, new exhaust and inlet for 40/40 carburator, electronic ignition, sporty oil pump, electric fuel pump, 5 speeds, 4 vented discs, Panhard bar, etc etc.[/size][/size]


    [size=medium][size=small]Lowered suspension and bigger wheels will let me drive comfortably and sure in high speeds.[/size][/size]


    [size=medium][size=small]With its low profile (CX:0.38) and weight around 950 kg and maybe 150/160 hp, I believe this oldie would be able of runs at 200km/h plus.[/size][/size]


    [size=medium][size=small]So, thank you very much for let me share this project with you.[/size][/size]


    [size=medium][size=small]Let me know your opinions please... :) [/size][/size]


    [size=medium][size=small][/size][/size]


    [size=medium][size=small]Uploaded with ImageShack.us[/size][/size]


    [size=medium][size=small][/size][/size]


    [size=medium][size=small]Uploaded with ImageShack.us[/size][/size]


    [size=medium][size=small][/size][/size]


    [size=medium][size=small]Uploaded with ImageShack.us[/size][/size]


    [size=medium][/size]


    [size=medium][/size]

  • Ellum es español....


    el vehiculo me gusta mucho, pero no me gustan los "Mooncaps"....


    ;)

  • el wanno de bade.
    mucho hässlon.
    hablahablahabla.
    rock on, greets to argentina (don't cry for me)

  • I won´t! hehehehe.
    Bonnie, la otra opcion era importarme unas Minilite en 15", pero primero que no las podia pagar por el costo, y segundo es que son muy inglesas en un auto muy aleman!
    By the way, thank you for your kind comments.

  • Ich versteh kein Wort. Schigge Farbe! Ansonsten find ich die Karre nicht hübsch, vorallem die Mooncaps gehen garnicht, mal nicht auf der Karre, oder eigentlich überhaupt nich!


    Edith sacht: warum ist da überall Schutzfolie druff? Ist mir alles zu Blingbling.

    Einmal editiert, zuletzt von Fordzilla ()

  • Edith sacht: warum ist da überall Schutzfolie druff? Ist mir alles zu Blingbling.


    Ist hier so üblich, um die Bezüge vor Schweiss zu schützen....ist zwar Scheisse weil man dadurch nur noch mehr schwitzt, aber die Sitze bleiben eben sauber...


    @ Ale06 - I like the excellent work you did restoring the car, I'm sure it was a shitload of work that went into it, btw I like the paintjob - the colour is being called panty blue in this forum...


    The wheels are a question of taste - but hey it is your car, so you call the shots...take care Ilegal

  • Ist hier so üblich, um die Bezüge vor Schweiss zu schützen....ist zwar Scheisse weil man dadurch nur noch mehr schwitzt, aber die Sitze bleiben eben sauber..


    ich trag meine Schlüpper auch nie weil ich ja sonst immer reinkak... So ein Blödsinn, aber gut, wie du sagst, ist sein Auto


  • ich trag meine Schlüpper auch nie weil ich ja sonst immer reinkak... So ein Blödsinn, aber gut, wie du sagst, ist sein Auto


    Ist aber besser so - hast Du ne Ahnung wie ne Karre ohne aircon hier nur vom Schweiss das stinken anfängt ? Das willste gar nicht wissen...

  • Bin in Namibia aufgewachsen, hatte nen 128er Fiat, der hatte auch kein Aircon, richtige Männer stinken halt...

  • Mein erster war ein 128er Sport / Rost Coupe....


    Namibia - hört sich interessant an, die Ecke kenn ich leider noch nicht, steht aber auf der to do Liste, neben Neuseeland und Australien...